Voor een gemeente met een gezicht

Door Nick Kramer op 1 maart 2022

Politiek gaat overwegend over de vraag waar we gemeenschapsgeld aan uitgeven. Als PvdA Oldenzaal geloven wij dat politiek niet alleen gaat over geld en rendement: het gaat om zaken die zó waardevol zijn, dat ze niet in geld uit te drukken zijn.

De PvdA Oldenzaal vindt dat elke Oldenzaler vertegenwoordigers van de gemeente aan moet kunnen kijken. Voor het aanvragen van een nieuw paspoort, het melden van een geboorte of het bespreken van verdrietig nieuws uit de privésfeer: voor elke aangelegenheid moet een Oldenzaler kunnen rekenen op een vertegenwoordiger van de gemeente die met hem meedenkt. De PvdA Oldenzaal pleit daarom voor het verbeteren van de toegang tot basisvoorzieningen zoals het stadhuis. De nadruk dient in het stadhuis te liggen op ‘meedenken met’ in plaats van ‘nadenken voor’. Wij vinden dat een gemeente ervoor moet zorgen dat elke Oldenzaler uiteindelijk de hulp vindt die hij of zij nodig heeft, ook al ligt deze expertise buiten het stadhuis. Daarom komen wij met de volgende voorstellen:

• Openingstijden van het stadhuis verruimd te worden, zodat Oldenzalers die overdag werken, ’s avonds het stadhuis kunnenbinnenlopen: vrij nemen om in gesprek te gaan met de gemeente vinden wij te gek voor woorden;
  • Op openingstijden is de publieksbalie geopend;
  • Mogelijke of geplande investeringen in het huidige stadhuis dienen primair uit te gaan naar dienstverlening (niet naar stenen)

Ben je benieuwd hoe wij ervoor willen zorgen dat de gemeente haar gezicht behoudt? Kijk dan in ons verkiezingsprogramma.

Nick Kramer

Ik vind dat elke Oldenzaler binnen de grenzen van zijn kunnen de verplichting heeft om bij te dragen aan onze lokale samenleving. Ik heb deze grens nog niet bereikt. Daarom wil ik mijn bijdrage gaan leveren aan het lokale bestuur van de gemeente Oldenzaal, in welke hoedanigheid dan ook. In tegenstelling tot veel (aspirant-)politici heb

Meer over Nick Kramer