Kandidaat kamerlid Jimme Nordkamp op werkbezoek in Oldenzaal

12 oktober 2023

Afgelopen maandag bracht Jimme Nordkamp, ons kandidaat-Kamerlid uit Twente, een bezoek aan Oldenzaal. In de ochtend werd basisschool De Linde op de Thij bezocht waarbij werd gesproken over de uitdagingen van de school en de wijk en de wijze waarop we middels onderwijs kinderen kunnen laten klimmen op de sociale ladder. Daarna werd een bezoek gebracht aan de Kledingbank Oldenzaal waar met de voorzitter is gesproken over de verschillende omstandigheden waarin mensen genoodzaakt zijn om gebruik te moeten maken van de Kledingbank. Een van de gespreksonderwerpen was dat een netwerk van familie en vrienden in de huidige samenleving naast een fatsoenlijk inkomen haast van cruciaal
belang is om niet door het ijs te zakken.

In de avond sprak Jimme tijdens de aftrap van de Twentse week tegen Armoede in stadstheater de Bond en georganiseerd door de FNV. Hier sprak hij over de gezamenlijke missie om solidariteit terug te brengen in de samenleving zodat er weer een overheid staat welke het recht van de sterkste bestrijdt om zo armoede structureel uit onze samenleving te verbannen.